Katrs automīlis pēc paša pieredzes zina par riepu apriti dabā – savas nodilušas, laiks pirkt jaunas. Un tieši šeit svarīgākais nekļūdīties ar cenas un kvalitātes attiecību. Lētas riepas visbiežāk nemaz nav ekonomijas sinonīms. Dažkārt tās nodilst ātrāk nekā mākslinieka-perfekcionista dzēšgumija. Bet pasaules klases kvalitatīvas riepas var kļūt par lielisku investīciju, kas attaisnos ieguldītos līdzekļus ne vienu vien sezonu.
2018. gadā līderis ir francūzis Michelin, atstājot pagājušā gada līderi Bridgestone otrajā pozīcijā. Zīmola vērtība ir 7,9 miljardi ASV dolāru, kas ir teju par 2 miljardiem vairāk par pērnā gada rādītāju (pieaugums – 30%). Šis fakts kā papildinājums AAA klasei padara Michelin par patiesi cienīgu izvēli.
Pagājušā gada līderis, japāņu zīmols Bridgestone, piedāvā AAA- klases riepas, bet zīmola vērtība gada laikā nokritusies par 6%. Tam, tiesa, nevajadzētu stipri sarūgtināt Bridgestone, jo pašlaik viņu skaitlis ir 6,9 miljardi ASV dolāru. Kas arī saprotams, jo japāņi darbojas visu transportlīdzekļu labā, ražojot riepas ne tikai dažāda veida sauszemes transportam, bet arī gaisa kuģiem.
Vācu zīmols Continental paliek savā topa trešajā pozīcijā, nemainot vietu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Taču, ja parokam dziļāk, tad mēs redzam, ka zīmola vērtības pieaugums gada laikā ir 32% (palielinoties no 3,6 miljardiem 2017. gadā līdz 4,8 miljardiem ASV dolāru 2018. gadā). Interesanti, kā veiksies vāciešiem 2019. gadā.
Veca gudrība vēsta – kā kuģi nosauksi, tā tas arī peldēs. Un arī šī amerikāņu riepu ražošanas kompānija palikusi savā pelnītajā ceturtajā vietā, gada laikā to nevienam neatdodot (Goodyear no angļu – „Labs gads”). Goodyear, kas piedāvā kvalitatīvas AA+ klases riepas, šajā sfērā ir jau sen – vēl no tiem laikiem, kad pa ceļiem brauca tikai velosipēdi un pajūgi. Starp citu, tolaik Goodyear ražoja arī pakavus zirgiem – tas taču arī ir transports.
Lielbritānijas izcelsmes zīmols Dunlop pieder vairākiem vadošajiem riepu ražotājiem. Pamata „īpašnieki” ir Goodyear un Sumitomo. Un tieši Dunlop var aplaudēt, jo 2017. gadā tas ieņēma astoto pozīciju. Bet tagad stingri aizņem piekto vietu ar savu zīmola vērtību teju 2 miljardu ASV dolāru apmērā. Gada laikā pieaugums ir 80%. Ļoti zīmīgi.
Korejiešu zīmola Hankook vērtība gada laikā izauga par 15%, un tieši tā AA+ klases riepas bieži izvēlas auto ražotāji. Nepārspējama kvalitāte, drošība un inovācija – lūk trīs vaļi, uz kuriem turas Hankook pasaule.
Nepieciešama minūte laika un zinātāju atbalsts, lai atbildētu, kas pasaulē ir populārāks – Pirelli AAA klases riepas vai troksni radījušais Pirelli kalendārs. Tieši šis zīmols ieguvis plašu atpazīstamību ar auto un motosporta starpniecību. Taču pagājušā gada laikā tas nokrities no piektās uz septīto pozīciju, zīmola vērtībā gada laikā zaudējot 16%.
Ķīniešu riepu ražošanas kompānija dibināta pirms pusgadsimta un šajā laikā sākusi „apaut” ne tikai automašīnas, bet arī divriteņu transportu ar un bez motora, kā arī apvidus auto un visurgājējus. Pēdējā gada laikā pakāpusies no desmitās vietas uz astoto. Nav slikts rādītājs salīdzinoši jaunam zīmolam.
Zīmols Yokohama ir japāņi, kas nozīmē, ka izceļas ar inovācijām un jaunāko tehnoloģiju pielietošanu. Jau vairākas desmitgades cieši sadarbojas ar ASV, tāpēc veido visai spēcīgu un cienīgu tandēmu. Paliek savā likumīgajā devītajā vietā.
Re, vēl viens japānis – Sumitomo – gada laikā zaudējis četras pozīcijas un 62% zīmola vērtības. Iespējams, iemesls slēpjas tajā, ka ar šo zīmolu tiek ražotas ne tikai riepas, bet arī dažādi citi gumijas izstrādājumi, kas nepieciešami dažnedažādās sfērās, kā arī sporta ekipējums. Taču TOP 10 Sumitomo pamest negrasās. Un tam ir liela nozīme.