Ir vairāki faktori, kuri ietekmē riepu ilgmūžību: braukšanas ātrums un ārējās vides apstākļi - nelīdzeni ceļi, straujš kustības uzrāviens, bieža bremzēšana -var ievērojami samazināt riepu kalpošanas ilgumu (ja ātrums ir 120 km/h, riepa nolietojas divreiz ātrāk, nekā braucot ar ātrumu 70 km/h);
apkārtējās vides temperatūra: riepas nodilumizturība lielā mērā ir atkarīga no gaisa temperatūras brauciena laikā;
pārslodze: ja slodze uz riepu pieaug par 20%, tās derīguma termiņš samazinās par 30%;
zems riepas iekšējais spiediens ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas ietekmē riepas mūžu: ja tas ir 20% zem normas, riepas mūžs ir par 30% īsāks.
SVARĪGI!
Uzturot ieteicamo gaisa spiediena līmeni riepās, tiks nodrošināts ilgāks to kalpošanas laiks un optimāla vadāmība, bremzēšana un degvielas ekonomija.
Visbiežāk riepu rekomendējamais spiediens tiek norādīts tabulā auto durvīs, uz degvielas tvertnes iekšpuses vai transportlīdzekļa īpašnieka rokasgrāmatā. Maksimālo riepu spiedienu var atrast uz pašām riepām, šis parametrs parasti tiek izteikts psi mērvienībā, to var atrast uz riepas sāna (piemēram: 44psi = 300Kpa = 3bar).
REKOMENDĒJAM regulāri, katru otru nedēļu, pārbaudīt iekšējā spiediena līmeni riepās, neaizmirstot to izdarīt arī rezerves ritenim. Kontroli lābāk veikt “aukstai” riepai, jo braukšanas laikā pārkarsušā riepā spiediens ir paaugstināts. Iekšējam spiedienam, kas mērīts “aukstai” riepai, vienmēr jāatbilst automobīļa konstruktoru vai riepu ražotāja ieteiktajai normai. Ja veicat riepu spiediena mērījumus "siltai" riepai, šādā gadījumā, riepu spiedienam ir jābūt par ~ 0,3Bar lielākam, nekā ir noteikts ar ražotāju. Bet mēs iesakām veikt mērījumus "aukstām" riepām.
UZMANĪBU! Riepas iekšējā spiediena normu ievērošana ir svarīga kustības drošībai. Nepareizs riepu spiediens var ietekmēt ātru vai neatbilstošu nodilumu. Pārāk zems iekšējais spiediena līmenis izraisa riepas pārkaršanu un riepa eksplodē. Izmantojot automobīli, kuram uzstādītas riepas ar iekšējo spiedienu, kas zemāks par konstruktoru vai ražotāja ieteikto normu, var sabojāt riepas. Šie bojājumi ir neatgriezeniski, tie var izraisīt riepas plīsumu un strauju spiediena kritumu.
Slāpekli pilda sacīkšu automašīnu, lidaparātu un smago rūpniecisko transportlīdzekļu riepās. Pēdējos gados to arvien vairāk sāk izmantot arī vieglo automašīnu riepās.
Slāpekļa priekšrocības salīdzinājumā ar parastu gaisu:
Rekomendējams biežums spiediena pārbaužu riepās, kas ir uzpildītas ar gaisu - 1 reize 2 nedēļās, ar slāpekli - 1 reize 6 nedēļās.
Uzpildot ar slāpekli ir mazāka korozija riepā, kordā un diskā, pateicoties skābekļa un mitruma neesamībai.
Slāpekļa molekula un 4 reizēs lielāka par skābekļa molekulu.
Slāpeklis gandrīz neietekmē uz spiediena maiņu ritenī atkarībā no apkārtējās vides temperatūras izmaiņam. Šī īpašība īpaši vertīga temperatūras kritumu gadījumā un normālos apstākļos bet ar agresīvu braukšanu.
Pārdūrot beskameras riepu, slāpeklis nodrošina drošu (bez sprādziena un liesmas), lēnu spiediena samazināšanu ritenī.
Slāpeklis pateicoties labākām nekā gaisam dempfera īpasībām, veido papildus amortizācijas efektu.
Agresīvas braukšanas dēļ, gaisa skābeklis iestājās ķēdes reakcijā un notiek pneimatiskais sprādziens temperatūras un spiediena pieuguma dēļ.