Neviens nestrīdēsies, ka ziemas riepas nodrošina labāku saķeri nekā vasaras riepas, kad gaisa temperatūra ir zemāka par 5-7°C, un zem 0°C atšķirība ir vēl lielāka, bet kā ziemas riepas darbojas, kad ir silts laiks un spīd saule?
Lai atbildētu uz šo jautājumu, esam izmantojuši 2010. gada Auto Bild Vissezonas riepu testu, kas tika veikts vasarā. Auto Bild iekļāva testā arī vasaras un ziemas riepas.
Rezultāts
Nav pārsteigums, ka vasaras riepas uzvarēja testus uz sausa un mitra seguma, bet ziemas riepas vidēji atpalika par 10% no vasaras riepām, kas ir tuvāk nekā bija gaidīts. Testā uz sniega vasaras riepām saķere bija par 50% zemāka.
Vissezonas riepas parādīja līdzīgu rezultātu kā ziemas riepas - bija mazliet labākas uz sausa un mitra, nedaudz sliktākas uz sniega.
Riepas, kas tika testētas: Bridgestone ER300 (vasaras riepas), Vredestein Quatrac 3 (vissezonas) un ziemas riepas Dunlop Winter Sport 3D (Eiropas tipa ziemas riepas).
Mūsu padoms:
Ziemas riepām noteiktā maksimālā lietošanas temperatūra ir aptuveni 5-7°C grādi. Ja ziemas riepas tiek lietotas arī vasaras sezonā, jārēķinās ar to, ka tās dils ievērojami straujāk, sliktāk turēsies uz sausa ceļa, būs skaļākas un palielinās degvielas patēriņu. Radžotas riepas vasarā izmantot ir aizliegts.
Labas un atbilstošas ziemas riepas nav piemērotas braukšanai vasarā un labas vasaras riepas nav lietojamas ziemā, tāpēc ieteicams būtu turēt divus komplektus, kas piemēroti katram gadalaikam. Izmantojot ziemas (M+S) riepas vasaras sezonā, braucot lielā ātrumā, tās var sākt slīdēt.
Piemērotas riepas, piemērotam gadalaikam!
Bremzēšanas ceļš ziemas riepām uz sausa asfalta braucot 50km/h ir par 1,5m garāks, nekā vasaras riepām (Michelin tests)
Bremzēšanas ceļš ziemas riepām uz mitra asfalta braucot ar ātrumu 80km/h ir par 4m garāks (Michelin tests)