ES riepas etiķete parāda veiktspēju bremzējot uz slapja ceļa, rites pretestību un ārējā trokšņa līmeni, bet ir vēl daži svarīgi veiktspējas kritēriji, kas nav iekļauti marķējumā. Turklāt, bremzēšanas tests tiek veikts kad mitrās virsmas temperatūra, gan apkārtējās vides temperatūra ir no 2 °C līdz 20 °C ziemas riepām un no 5 °C līdz 35 °C parastajām riepām. Rezultātā, priekšstats par kopējo riepu veiktspēju ir nepilns. Protams, jūs vienmēr varat apmeklēt jaunasriepas.lv, lai iegūtu riepu testēšanas datus, taču ne visi veic izpēti pirms riepu iegādes. Apskatīsim dažus galvenos veiktspējas rādītājus, kas nav iekļauti ES marķējumā, bet ir pietiekami svarīgi.
*Riepu aprakstā ir iekļauta informācija par konkrētas riepas testa rezultātiem
Nobraukums ir viens no galvenajiem kritērijiem, ko patērētāji apsver. Tomēr nobraukuma pārbaude ir ārkārtīgi dārga un laikietilpīga. Nerunājot par to, ka ir grūtības ar testa standartizēšanu, jo dažādi faktori ietekmē riepu nodilumu. Alternatīva, ko ir pieņēmusi Amērika - UTQG (vienots riepu kvalitātes standarts) protektora nodiluma novērtējums. Vērtējums sniedz aptuvenu nobraukumu (pastāv korelācija starp protektora nodiluma novērtējumu un faktisko riepu kalpošanas laiku).
Akvaplanēšana ir kaut kas tāds, par ko jūs nedomājat, kamēr sastopaties ar to. Vienkāršākais risinājums akvaplanēšanas riska novēršanai - ātruma samazināšana. Ja tas nav iespējams, riepām, kurām ir augsts akvaplanēšanas pretestības līmenis, varētu būt liela priekšrocība. Akvaplanēšanas pretestības līmenis ir diezgan vienkārši pārbaudīt testā. Bet paliek galvenais jautājums: vai akvaplanēšanas faktors ir tā vērts, lai tam būtu vieta ES riepu marķējumā? Drošības dēļ noteikti būtu vēlams to iekļaut, turklāt, akvaplanēšanu ir viegli izmērīt.
Lielāko daļu laika autovadītāji brauc pa sausu ceļu. Pēc loģikas uz etiķetes ir jānorāda bremzēšanas efektivitāti uz sausas virsmas, nevis uz slapja ceļa. Lai gan saķeres koeficients bremzējot uz sausas virsmas ir daudz augstāks nekā bremzējot uz slapja ceļa, patērētājam ir jāzin, cik labi riepa darbojas parastajā režīmā. Testēšana būtu diezgan vienkārša, kas ir līdzīga pašreizējiem bremzēšanas standartiem uz slapja ceļa seguma.