Vasaras, vissezonas un ziemas riepu tests temperatūrā no 0°C līdz +15°C

Riepu tests

Lai uzzinātu, kā temperatūra ietekmē vasaras, vissezonas un ziemas riepu veiktspēju sausos un mitros laika apstākļos, "Tyre Reviews" kopā ar "Test World" veica ļoti interesantu testu. Beidzot būs skaidrs, pie kādas temperatūras labāk mainīt riepas.

Vēl nesen veikt šādu testu bija neiespējami, jo jūs nevarat kontrolēt laika apstākļus, temperatūra ātri mainās testa laikā (5 riepu komplektu bremzēšanas tests prasa apmēram stundu). Pateicoties "Test World" poligonam Somijā, "Tyre Reviews" izdevās pārbaudīt vasaras, CrossClimate, vissezonas, ziemas un “Nordic” tipa (mīkstā sastāva) riepas uz sausa un mitra ceļa pie 0°C, 2°C, 6°C, 10°C, 15°C! Visas riepas tika pārbaudītas arī uz sniega pie -9°C.

Tests tika veikts ar VW Golf 205/55R16 riepām.

Izmantoti riepu modeļi:

  1. Continental PremiumContact 6 - vasaras riepas.
  2. Michelin CrossClimate plus - “CrossClimate” riepas (vasaras riepas, kas ir sertificētas ziemas braukšanai).
  3. Continental AllSeasonContact - vissezonas jeb universālās riepas.
  4. Continental WinterContact TS 860 - cietā sastāva jeb Eiropas tipa ziemas riepas.
  5. Nokian hakkapeliitta r3 - “Nordic” tipa ziemas riepas.

Bremzēšanas distance uz mitra asfalta atkarībā no temperatūras (X ass - temperatūra, Y ass - distance metros)

Bremzēšana uz mitra ceļa atkarībā no temperatūras

Datu vizualizācija: Jaunasriepas.lv

“Nordic” tipa ziemas riepas parādīja paredzamus rezultātus, jo tās ir domātas pavisam citiem temperatūras režīmiem. Tām ir ļoti daudz priekšrocību bargos ziemas apstākļos uz ledainiem un aizsnigušiem ceļiem, kad gaisa temperatūra ir zemāka par -10°C. Mīkstā sastāva riepas nav domātas vasarai.

Interesantus rezultātus parādīja vasaras riepas - pie 10°C tās joprojām bija aiz vissezonas riepām. Pie 15°C vasaras riepas beidzot parāda, ka tās tomēr ir domātas vasarai!

Vadāmības tests pie -9°C uz sniega

Vadāmība uz sniega atkarībā no riepu tipa

Datu vizualizācija: Jaunasriepas.lv

Vasaras riepām paredzami sliktākais rezultāts, tām nav nekādas saķeres ar sniegu, ļoti bīstami braukt ar šādām riepām ziemas laikā.  

Starp vissezonas riepām Continental bija nedaudz ātrāks pagriezienos nekā Michelin. Kopumā, vissezonas riepām labs rezultāts uz sniega.

Ziemas riepas ļauj justies nedaudz drošāk par vissezonas riepām bremzējot uz sniega, braucot pagriezienos, tāpēc arī apļa laiks bija labāks. 

Skandināvu tipa riepas ar mīkstu gumijas sastāvu pārliecinoši uzvar, jo tām ir perfekta saķere ar sniegu un ledu, ļoti stabila un paredzama vadāmība. “Nordic” riepas ir domātas bargiem ziemas apstākļiem, bet tās nevar konkurēt vasaras laikā uz sausa un mitra ceļa.

Bremzēšanas distance uz sausas virsmas (metros)

Bremzēšana uz sausas virsmas atkarībā no temperatūras

Datu vizualizācija: Jaunasriepas.lv

Šoreiz bez pārsteigumiem, vasaras riepas bremzē labāk uz sausa asfalta pie jebkādas temperatūras (diapazonā no 0°C līdz 8°C), jo šeit lielu lomu spēlē riepas saķeres laukums. 

Kā iesaka riepu ražotāji 7°C ir optimāla temperatūra, kad labāk mainīt riepas. Neko citu "Tyre Reviews" pierādīt neizdevās. Vairāku miljardu industrija pārzin savu preci labāk, nekā jebkurš cits.

Lasīt vairāk

Spiediens riepās
Pareizs spiediens riepās pagarinās riepu ekspluatācijas mūžu un uzlabos auto vadāmību. Uzziniet, kā uzturēt pareizu spiedienu riepās.
Kā uzzināt riepu izmērus?
Ātrākais veids kā uzzināt pareizus riepu izmērus. Kāpēc ir svarīgi uzstādīt ar auto ražotāju ietektos riepu izmērus.
Riepu apzīmējumi
Riepas informācijas nolasīšana: kādus marķējumus var atrast uz riepas un ko tie nozīmē.