Spiediens riepās

Riepu ekspluatācija

Ir vairāki faktori, kuri ietekmē riepu ilgmūžību: braukšanas ātrums un ārējās vides apstākļi - nelīdzeni ceļi, straujš kustības uzrāviens, bieža bremzēšana -var ievērojami samazināt riepu kalpošanas ilgumu (ja ātrums ir 120 km/h, riepa nolietojas divreiz ātrāk, nekā braucot ar ātrumu 70 km/h);

apkārtējās vides temperatūra: riepas nodilumizturība lielā mērā ir atkarīga no gaisa temperatūras brauciena laikā;

pārslodze: ja slodze uz riepu pieaug par 20%, tās derīguma  termiņš samazinās par 30%;

zems riepas iekšējais spiediens ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas ietekmē riepas mūžu: ja tas ir 20% zem normas, riepas mūžs ir par 30% īsāks.

Pareizs riepu spiediens

manometrs

 

SVARĪGI!

Uzturot ieteicamo gaisa spiediena līmeni riepās, tiks nodrošināts ilgāks to kalpošanas laiks un optimāla vadāmība, bremzēšana un degvielas ekonomija.

Visbiežāk riepu rekomendējamais spiediens tiek norādīts tabulā auto durvīs, uz degvielas tvertnes iekšpuses vai transportlīdzekļa īpašnieka rokasgrāmatā. Maksimālo riepu spiedienu var atrast uz pašām riepām, šis parametrs parasti tiek izteikts psi mērvienībā, to var atrast uz riepas sāna malas (piemēram: 44psi = 300Kpa = 3bar).

REKOMENDĒJAM regulāri, katru otru nedēļu, pārbaudīt iekšējā spiediena līmeni riepās, neaizmirstot to izdarīt arī rezerves ritenim. Kontroli lābāk veikt “aukstai”  riepai, jo braukšanas laikā pārkarsušā riepā spiediens ir paaugstināts. Iekšējam spiedienam, kas mērīts “aukstai” riepai, vienmēr jāatbilst automobīļa konstruktoru vai riepu ražotāja ieteiktajai normai. Ja veicat riepu spiediena mērījumus "siltai" riepai, šādā gadījumā, riepu spiedienam ir jābūt par ~ 0,3Bar lielākam, nekā ir noteikts ar ražotāju. Bet mēs iesakām veikt mērījumus "aukstām" riepām.

UZMANĪBU! Riepas iekšējā spiediena normu ievērošana ir svarīga kustības drošībai. Nepareizs riepu spiediens var ietekmēt ātru vai neatbilstošu nodilumu. Pārāk zems iekšējais spiediena līmenis izraisa riepas pārkaršanu un riepa eksplodē. Izmantojot automobīli, kuram uzstādītas riepas ar iekšējo spiedienu, kas zemāks par konstruktoru vai ražotāja ieteikto normu, var sabojāt riepas. Šie bojājumi ir neatgriezeniski, tie var izraisīt riepas plīsumu un strauju spiediena kritumu.

slāpekļa izmantošana riepās 

 

Slāpekli pilda sacīkšu automašīnu, lidaparātu un smago rūpniecisko transportlīdzekļu riepās. Pēdējos gados to arvien vairāk sāk izmantot arī vieglo automašīnu riepās.

Slāpekļa priekšrocības salīdzinājumā ar parastu gaisu:

  • Pastāvīgāks spiediens riepās;
  • Mazāks spiediena zudums;
  • Paildzināts riepu kalpošanas laiks;
  • Palielināta riepu lietderība;
  • Palielināta degvielas ekonomija.

Ko tad sniedz slapeklis?

Rekomendējams biežums spiediena pārbaužu riepās, kas ir uzpildītas ar gaisu - 1 reize 2 nedēļās, ar slāpekli - 1 reize 6 nedēļās.

Trīs reizes rētāk pārbaudam spiedienu riepās!

Uzpildot ar slāpekli ir mazāka korozija riepā, kordā un diskā, pateicoties skābekļa un mitruma neesamībai.

Attiecīgi riteņa ilgmužība kopumā palielinājas uz  25%!

Slāpekļa molekula un 4 reizēs lielāka par skābekļa molekulu.

Mikro defektu gadījumā riepu un korda kontaktā un patī riepas struktūrā, slāpeklis veido daudz mazākas noplūdes un attiecīgi ekonomē degvielu!

Slāpeklis gandrīz neietekmē uz spiediena maiņu ritenī atkarībā no apkārtējās vides temperatūras izmaiņam. Šī īpašība īpaši vertīga temperatūras kritumu gadījumā un normālos apstākļos bet ar agresīvu braukšanu. 

Sāmērā maz risku riepu pārravumam un stabili labi radītāji riteņa saķere ar ceļu braukšana, manevru un bremzēšanas laikā!

Pārdūrot beskameras riepu, slāpeklis nodrošina drošu (bez sprādziena un liesmas), lēnu spiediena samazināšanu ritenī.

Tās ļauj droši apstāties vai nelielu caurdūrumu gadījumā turpināt kūstību!

Slāpeklis pateicoties labākām nekā gaisam dempfera īpasībām, veido papildus amortizācijas efektu.

Tas sniedz lielāku komfortu un drosību braucienos!

Agresīvas braukšanas apstākļos vai bremžu sistēmas paķīlēšanas gadījumā, skābeklis, gaisa skābeklis iestājās ķēdes reakcijā un notiek pneimatiskais sprādziens temperatūras un spiediena pieuguma dēļ.

Slāpeklis samazina pneimatiska sprādziena un liesmas izveidošanas iespējamību!

Lasīt vairāk

Riepas apzīmējumi
Riepas informācijas nolasīšana.
Mīts vai patiesība?
Populāri mīti par riepām.
Kā uzzināt riepu izmērus?
Riepu izmēri, kuri ir piemēroti konkrētam auto, kā arī ieteicamais spiediens riepās, parasti tiek norādīti uz durvju iekšējās malas vai uz bākas vāka.