Riepu pārbaude

Pārbaudiet riepas vismaz reizi mēnesī, kā arī pirms un pēc gariem pārbraucieniem

riepas protektora dziļums

Pievērsiet uzmanību:

Protektora nodiluma indikātori: Kad jūsu auto riepas ir nolietotas, paliek redzami nolietojuma indikātori (nelielas gumijas josliņas, kas atrodas ūdens rievās). Ja jūs redzat tos, riepas ir jānomaina. Ja nēesat pārliecināti, kur tie atrodas, uz riepas sāna redzēsiet atzīmi, kur meklēt nodiluma indikātorus.

Protektora dziļums riepām ir mazāks par 1,6 mm: Saskaņā ar Eiropas likumiem, jūsu protektora dziļumam vasaras sezonā jābūt vismaz 1,6 mm dziļam. Ziemas riepām minimālais protektora dziļums var būt 4 mm (ziemas sezonā). Pārbaudiet protektoru ar dziļuma mērinstrumentu (tas nav dārgs, ja jums tāds nav), un pārliecinieties, ka jūs izmērijāt gan protektora iekšējo daļu, gan ārējo.

Kaut kas ir iestrēdzis protektorā: Ļoti bieži riepas protektorā iestrēgst kāds priekšmets, bet parasti to ir viegli izņemt ārā. Jā tomēr pamanat, ka riepa varētu būt izdurta cauri gumijai, piemēram, ar naglu, atstājiet to, kamēr nokļūsiet riepu servisā. Pretējā gadījumā riepa izlaidīs gaisu.

Padilusi riepas ārējā daļa: Ja riepas padilušas no abām pusēm, jums, iespējams, vajadzēs pārbaudīt vai riepas nelaiž gaisu ārā. Riepas dabiski zaudē gaisu, bet braukšana ar zemu gaisa spiedienu riepās palielina degvielas patēriņu un palielina nelaimes gadījuma risku. Ja pamanat, ka malas ir padilušas tikai priekšējām riepām, iespējams, jūs pārāk ātri braucat pagriezienos. Regulāri pārbaudiet spiedienu riepās.

Riepas centrālā daļa ir nodilusi vairāk: Ja protektora centrālā daļa ir nodilusi vairāk nekā ārējās malas, iespējams, ka jūsu riepas ir pārpumpētas. Pārāk liela spiediena dēļ riepa var uzsprāgst. Izmēriet spiedienu un ja vajag, nolaidiet gaisu līdz rekomendējamajam līmenim.

Nevienmērigs nodilums tikai vienai riepai: Nevienmērīgs nodilums riepai var norādīt arī uz citām problēmām. Ja pamanat, ka riepām ir vietas ar nevienmērīgu nodilumu vai ar nodilumu kādā no riepas daļām, iespējams, riepas nav nobalansētas vai jānovalcē diskus. Dažreiz, nodilums kādā riepas daļā norāda uz to, ka jūsu auto amortizatori ir nolietoti vai ir problēmas ar piekari.

Nevienmērīgs nodilums visām riepām: Riepas nedilst vienlaicīgi. Priekšējās riepas nodilst ātrāk, jo priekšā atrodas dzinējs, līdz ar to ir lielāks svars un slodze uz riepām, kā arī priekšējās riepas vairāk tiek noslogotas pagriezienos. Ja tomr jums liekas, ka riepas dilst pārāk ātri, pārbaudiet auto piekari. Ja riepas dilst ievērojami ātrāk tikai no vienā automašīnas pusē, ir laiks pārbaudīt riepu ģeometriju.

Zāģveida "zīmējums" uz riepas sānu malām: Ja pamanat, ka jūsu riepām ir zāģveida malu nodilums, tas varētu liecināt par to, ka riepām ir nepatstāvīga saķere ar ceļa segumu. Vajadzētu noregulēt auto riteņus.

Riepas jau ir pārāk vecas: Pievērsiet uzmanību riepu ražošanas gadam, to var atrast uz riepas sāna malas. Ar laiku, riepas gumijas sastāvs zaudē savas īpašības, kas negatīvi ietekmē riepu saķeres īpašības. Ja redzat, ka riepas ražošanas gads ir pietiekami vecs, nomainiet riepas, pat ja protektora atlikums ir pietiekams.

 

Lasīt vairāk

Riepu apzīmējumi
Riepas informācijas nolasīšana: kādus marķējumus var atrast uz riepas un ko tie nozīmē.
Populāri mīti par riepām
Ko nozīmē M+S marķējums? Uz kuru asi ieteicams montēt divas jaunas riepas? Apskaties, vai viss ko zini par riepām ir patiesība.
Kā uzzināt riepu izmērus?
Ātrākais veids kā uzzināt pareizus riepu izmērus. Kāpēc ir svarīgi uzstādīt ar auto ražotāju ietektos riepu izmērus.